Rok 2017 – 1.turnus

1 .den

Rozcvička a budíček dětí,prozkoumávání okolí tábora a čekání na dobré jídlo. Ten začátek je nejtěžší . 🙂

2 . den

Vlajky máme namalované, ovečky nakrmené a odpoledne jsme se naučili pracovat s buzolou. To se nám bude jistě při cestě kolem světa hodit. Po večeři nás čekal nástup a jako zahájení celotáborové hry letní kino. Inspirujeme se filmem Cesta kolem světa za 80 dní (a my to zvládneme za 13!).

3 . den

Dopoledne jsme soutěžili o sladkosti ve štafetách. Začali jsme celotáborovou hru a vyrazili jsme do lesa hledat indicie, které nám napoví v jakých zemích se ocitneme v příštích dnech.

4 .den

Děti se dnes ráno probudily a díky vedoucím zjistily, že jsou v Africe. Vedoucí se totiž proměnili za tamní domorodce. Po tématické rozcvičce zasedl celní orgán na své pracoviště a děti dostaly své první razítko do cestovního pasu. Dopoledne se vyrazilo do lesa, kde probíhal lov šelem. I velcí cestovatelé potřebují odpočinek a zchlazení pod africkým sluncem, a tak jsme (vedoucí) s dětmi šli do bazénu. Před nástupem na překážkovou hru se naši cestovatelé posilnili výbornou pizzou – pochvala našim paním kuchařkám – a poté převáželi ukořistěná zvířata z ranní hry. Teď už všichni spinkají a nechávají si zdát copak je asi ještě čeká.

5 .den

I dnešní den naši malý cestovatelé zůstali v Africe. Dopoledne trénovali dovednosti nezbytné v africké divočině. Například lukostřelbu, skok do dálky a nebo útěk před dravou zvěří, které děti využily v podvečerních hodinách při stopování a pozorování dravých zvířat.

6. den

Dnes ráno se děti probudily na Severním pólu, kde je celé dopoledne čekal odpočinek, aby mohly načerpat síly na další cestování. Po odpočinku nás čekala hra „seznam“, kde děti plnily různé úkoly, na což měly omezený čas. Poté na nástupu zasedla porota a všechny úkoly (výtvory) ohodnotila. Večer na všechny čekalo letní kino s filmem Doba ledová na který se všichni těšili. Teď už spinkají a těší se na další zem, která je čeká už zítra.

7.den

Včera odpoledne k nám přijeli na víkend vojáci a pan policista,se kterými děti strávily celé dopoledne. Ráno se zase děti probudily v nové zemi což bylo Japonsko. Vojáci je naučili jak si dobře sbalit batoh na přespání v lese a mnoho dalších zajímavostí. Poté co si všichni zabalili věci, které by v lese mohly využít tak jsme vyrazili všichni společně do lesa, kde jsme s pomocí vojáků postavili přístřešek, abychom se dobře vyspali. Když bylo vše hotovo uvařily děti s naší pomocí polévku. Pak jsme dostali přednášku o zbraních, první pomoci a naučili je jak se dobře maskovat v lese.

8. den

Dnes dopoledne jsme soutěžili o to který oddíl nasbírá nejvíce borůvek ze kterých nám paní kuchařky připraví vynikající koláč k zítřejší snídani. Děti také připravovaly vlajky s japonskou tematikou, které byly potřebné na odpolední program kde probíhala jedna z nejoblíbenějších her což je Boj o vlajky. Po večeři za námi přijeli japonští bojovníci sumo, se kterými se utkali všechny děti z tábora a bylo očividně vidět že naše děti vyhrávají.

9. den

Ráno jsme se probudili a velmi nám tu pršelo a my se báli že nám výlet nedopadne. Počkali jsme tedy jestli se počasí zlepší a sledovali jsme meteoradar a zjistili že od devíti už pršet nebude, tak si všichni zabalili a pádili jsme aby nám zase nezačalo pršet. Náš celodenní výlet se uchyloval do Týna nad Vltavou, kde měli děti rozchod na náměstí a mohly si nakoupit suvenýry. Po večeři se šel jeden oddíl svést na rafty a večer na nás čekalo letní kino s filmem Kung fu panda.

10. den

Včera nás navštívili domorodci z Madagaskaru, kteří nás naučili rozeznat jejich vzácné rostliny. Děti měly po obědě možnost vyzkoušet si potápění a znovu rozdělání ohně bez sirek a zapalovače. Odpoledne jsme vyráběli madagaskarské madagaskarské masky a také jsme měli povídání s myslivci, kteří nám přišli říct něco více o své práci. V noci přišla očekávaná bojovka, kdy jsme museli od kanibalů získat našeho zajatého kamaráda spět k nám. Šamanovi jsme přinesli dárky, které jsme dopoledne vyrobili. Všichni už se těší n a další putování po dalších zemích.

11.den

Včera jsme se na skok zastavili v Mexiku, kde se ráno hrálo na pašeráky, kdy si děti schovávaly papírky (suroviny) k sobě do oblečení a úkolem vedoucích bylo je odhalit. Po obědě jsme šli do lesa kde si musel každý oddíl postavit svou pec a vlastnoručně upéct mexické tortily. A večer přišla dlouho očekávaná diskotéka na kterou se všichni těšili.

12. den

Dnešní návštěva Číny se nám báječně vyvedla, všichni si vyzkoušeli jak se jí s čínskýma hůlkama. Odpoledne se děti naposledy projeli po řece Lužnici na raftech, které se jim velmi zalíbily. Večer se rozdávaly diplomy a slíbené odměny pro všechny oddíly a jednotlivce.

13. den